Formació de formadors

17.12.2018
Projectes

La formació de formadors, eix central del segon mòdul formatiu del projecte ASCENT.

El desenvolupament del projecte "ASCENT - Centres de Competència per a Enginyeria automotriu i Gerència de Vendes per incrementar l'impacte positiu en el desenvolupament econòmic regional a Argentina, Brasil i Mèxic" busca tancar l'actual bretxa entre les necessitats del mercat laboral i les ofertes educatives donant suport a les IES en l'avanç dels seus coneixements en enginyeria automotriu i vendes. en aquest sentit, com a resultat del projecte es pretén qualificar als estudiants per augmentar el nombre de graduats que puguin contribuir a la recerca i el desenvolupament dins de la indústria automotriu de Argentina, Mèxic i el Brasil, contribuint al mateix temps a disminuir l'atur a les regions on treballarà el projecte.

En el marc del projecte, EDO-UAB col·laborarà en el desenvolupament del paquet de treball 2, basat en el desenvolupament un pla formatiu per al personal de les institucions llatinoamericanes participants amb l'objectiu de dotar de competències necessàries per al desenvolupament i implementació d'estratègies que permetin millorar l'ocupabilitat dels joves dels estudis d'enginyeria automotriu. En aquest sentit, Joaquín Gairín, Gabriel Izard i Aleix Barrera participen els dies 17, 18, 19 i 20 de desembre de 18 en el desenvolupament del segon mòdul formatiu, el focus d’atenció del qual és la formació de formadors. És per això que durant aquests dies es treballar sobre la detecció de necessitats formatives, el disseny d’accions, metodologies actives d’aprenentatge i l’avaluació formativa. Al mateix temps, es dedicarà una part de les sessions a analitzar la vinculació que poden establir universitats i sector industrial per a nodrir-se mútuament a l’hora de formar el capital humà.

Aquesta activitat s’ha dut a terme a l’Instituto Tecnológico de Monterrey (Campus de Saltillo), i hi ha participat els socis de les universitats de Mèxic, Argentina i Brasil.

Les següents activitats formatives en les quals membres d'EDO-UAB tindran un paper destacat com a formadors versaran sobre el desenvolupament de competències intrapersonals i interpersonals.

Per a més informació sobre el projecte: http://ascent.fh-joanneum.at/
També pots seguir els avenços a: https://www.facebook.com/AscentEuProject