Activitats a Mèxic

29.10.2018
Seminaris

Joaquín Gairín ha participat a diverses activitats a Mèxic la setmana del 22 al 26 d’octubre.

Entre les activitats de divulgació de les activitats desenvolupades per l’EDO-UAB, així com de promoció i recolzament de les accions del Grup implementades en col·laboració d’universitats de Mèxic, la setmana del 22 al 26 d’octubre el professor Joaquín Gairín ha participat en diferents activitats impulsades per la universitat Veracruzana.

La primera de les activitats va ser el  Seminari internacional sobre “Innovació i canvi des de l’experiència de la investigació”, dirigida a 25 integrants de la Xarxa de Comunitats de Pràctica per a la Renovació de l’Educació Superior (RECREA), que es va celebrar els dies 22 i 23 sota l’auspici de la Secretaria d’Educació de Veracruz (Mèxic) i la Benemérita Escuela Normal Veracruzana “Enrique C. Rébsamen”.

El dia 24 d’octubre va dictar la conferència inaugural “Perspectives de canvi i innovació per a la formació de professors”. Congreso Nacional ‘Innovar l’educació: polítiques i escenaris de la formació docent”, que va agrupar a més de 300 professors vinculats al programa de Telesecundària que compleix 50 anys des de la seva creació. Aquest mateix dia, i en el marc del mateix Congrés, també va participar, juntament amb l’Hernán Medrano i Guadalupe Palmeros, la presentació de la RedAGE a la regió, juntament amb l’últim informe elaborat per aquesta, titulat “Tendències en polítiques educatives sobre drets humans i inclusió. Implicacions en la gestió de les institucions iberoamericanes d’educació superior.

El dia 25 d’octubre el va dedicar a dictar la Conferència “Tendència i indicadors en la gestió de l’equitat. Algunes experiències de la UAB i d’altres universitats llatinoamericanes”, dirigida als responsables institucionals i degans de facultat de la Universidad Veracruzana (Sede de Poza Rica-Tuxpan) i la conferència “Promoure i impulsar l’equitat a les universitats. Les aportacions del Projecte ORACLE i els seus antecedents”, dirigida a més de 300 alumnes i professors assistents a les ‘Primeres Jornades d’Educació i Equitat’, celebrades a la Facultat de Pedagogia de la Universidad Veracruzana i amb motiu del seu 38 aniversari.

Per a més informació sobre el projecte ORACLE: http://observatorio-oracle.org/
Per a més informació sobre RedAGE: http://www.redage.org