Publications

Found 401 results
2019
D. Castro and Ion, G., Changes in the University Research Approach: Challenges for Academics’ Scientific Productivity, Higher Education Policy, no. 32, pp. 681–699, 2019.
A. Dolores Va Sanchez, Education for coexistence and the culture of peace trough the TAC: a multiple study in the bogotan context. , 2019.
J. Gairín, Díaz, A., del Arco, I., and Flores, Ó., Effect and Impact of the Curricular Practices of the Degrees of Infant and Primary Education: the Perspective of Students, Tutors and Coordinators, Educación XXI, vol. 22, pp. 17-43, 2019.
A. Díaz-Viario, Asparó, C. Armengol, and Ceacero, D. C., Factors that hinder acces to and persistence in post-compulsory education: a challenge for vulnerable groups in Spain, Research in Post-Compulsory Education, vol. 24, no. n.4, pp. 401-423, 2019.
L. Venegas-Ramos, Gestión de la acción tutorial en la Universidad Chilena, 2019.
C. Araneda-Guirriman, Implementación de los convenios de desempeño en las universidades chilenas y su impacto en los resultados académicos y en la gestión institucional, 2019.
L. Encinar and Gairín, J., Informal Learning about Teaching among Novice University Professors, The Qualitative Report, vol. 24, no. 12, pp. 3102 - 3121, 2019.
P. Martínez, Interactions in Effective Pedagogical Practices in the Classroom, 2019.
K. Roberts, Knowing Pedagogical Evaluation of the Teaching Staff that Performs in Vulnerable Schools of the Commune of Arica. Arica and Parinacota Region, Chile, 2019.
Q. Patricio, The New Institutional Design on Higher Education and Changes in the Scientific Production of Teachers at the Pontifical Catholic University of Ecuador, 2019.
J. Pascual, Power relations and teacher empowerment for the educational innovation, 2019.
A. Barrera, Castro, D., and Granada, G. Amparo, Universidad y colectivos vulnerables: hacia una cultura de la equidad. Bogotá: PENCLIPS, 2019, p. 408.
A. Díaz Vicario, Mercader, C., and Gairín, J., Uso problemático de las TIC en adolescentes, REDIE, vol. 21, no. 7, p. 1--11, 2019.
D. Villarroel, Gairín, J., and Garcés, J., Valoración del perfil competencial del jefe pedagógico de centros educativos chilenos en contextos vulnerables, Educação e Pesquisa, vol. 45, 2019.
2018
J. Pascual and Rodríguez-Gómez, D., Accountability en Chile. Un Estudio Sociocrítico sobre Innovación Educativa y Control de la Docencia, Revista Iberoamericana de Evaluación Educativa, vol. 11, no. 2, pp. 133-150, 2018.
S. Alonso, Rodríguez, A. M., and Cáceres, M. P., Análisis de la acción tutorial y su incidencia en el desarrollo integral del alumnado, Formación Universitaria, vol. 11, no. 3, pp. 63 – 72, 2018.
F. Kanhime, Trujillo, J. M., and Fuentes, A., Análisis de los conflictos escolares en la perspectiva de la construcción de la paz en las escuelas secundarias del 1º ciclo de Nossa da Sabedoria e José Samuel do Lobito, Benguela, Eticanet, vol. 18, no. 1, pp. 19-48, 2018.
R. Martínez, Hinojo, F. J., and Aznar, I., Aplicación de las TIC en los procesos de enseñanza-aprendizaje por parte de los Profesores de Química, Información Tecnológica, vol. 29, no. 2, pp. 41-52, 2018.
M. J. Marín and Muñoz, J. L., Aprender en las organizaciones de la era digital. Alternativas desde la formación y para la transformación, vol. 1. Barcelona: Editorial UOC, 2018, p. 224.
M. Gómez, Trujillo, J. M., Aznar, I., and Cáceres, M. P., Augment reality and virtual reality for the improvement of spatial competences in physical education, Journal of Human Sport and Exercise, vol. 13, no. 2, p. 189, 2018.
D. Castro and Ion, G., Changes in the University Research Approach: Challenges for Academics’ Scientific Productivity, Higher Education Policy, pp. 1-19, 2018.
M. Questa-Torterolo, Colaboración docente y usos de las TIC en los centros educativos de Uruguay. Estudio de casos múltiples en el contexto del Plan Ceibal, 2018.
M. E. Questa-Torterolo, Rodríguez-Gómez, D., and Meneses, J., Colaboración y uso de las TIC como factores del desarrollo profesional docente en el contexto educativo uruguayo, Cuadernos de Investigación Educativa, vol. 9, no. 1, pp. 13-34, 2018.
A. Barrera-Corominas, Comunidades de Práctica en la Administración Pública. Transferencia de aprendizajes informales, vol. 1. Madrid: McGraw Hill, 2018, p. 251.
F. J. Hinojo, Aznar, I., and Romero, J. M., Dispositivos móviles para el aprendizaje: análisis de la investigación doctoral sobre mobile learning en España, Texto Livre: Linguagem e Tecnologia, vol. 11, no. 3, pp. 154-175, 2018.

Pages

Campus d'excel·lència internacional U A B