Di脿riament en els centres educatius es produeixen incidents (robatoris, furts, conflictes, casos d鈥檃ssetjament, etc.) i accidents (cops, caigudes, accidents estructurals i de l鈥檈dificaci贸, etc.) que podrien haver-se evitat amb una adequada planificaci贸 i implementaci贸 de mesures preventives. Per tal d鈥檈vitar aquest tipus de situacions que, afortunadament i en la majoria de casos, no s贸n de gravetat, es requereix aplicar de forma conscient i estricta la normativa de seguretat i vigilar permanentment els entorns i activitats educatives en la l铆nea de les concepcions sobre centres educatius segurs i saludables.

La gesti贸 de la seguretat 茅s, per tant, una necessitat que requereix establir processos dirigits a identificar i controlar els perills presents en l鈥檈ntorn escolar. Anticipar-se i articular plans d鈥檃ctuaci贸 adaptats a la realitat i idiosincr脿sia de cada instituci贸 permet reduir la pres猫ncia dels perills i reduir el risc de danys, tant personals com materials.

En aquest sentit, 茅s fonamental que els equips directius dels centres educatius coneguin qu猫 passa en els seus centres en relaci贸 a la seguretat i a la pres猫ncia d鈥檃ctivitats preventives, el que exigeix desenvolupar processos avaluatius que determinin fins a quin punt els centres educatius s贸n segurs.

Des del Grup de Recerca EDURISC de la Universitat Aut貌noma de Barcelona, s鈥檋a desenvolupat el Q眉estionari d鈥橝utoavaluaci贸 EDURISC (Q-EDURISC), instrument accessible 鈥榦n-line鈥 que serveix a aquest prop貌sit.

Q-EDURISC permet als centres educatius autoavaluar el seu Nivell de Seguretat Integral (NiSI) i reflexionar sobre la seva situaci贸 particular, facilitant, tamb茅, la presa de decisions i l鈥檈stabliment d鈥檃ccions per a la millora.

Descarregar d铆ptic Q眉estionari d'Autoavaluaci贸 EDURISC (Q-EDURISC)
Descarregar document per a sol路licitar l'acc茅s a Q-EDURISC