Proposta d’aplicació d’educació inclusiva al districte metropolità de Quito

15.12.2017
Recerca -

Tesi doctoral realitzada per Karina Delgado Valdivieso sobre l’educació inclusiva colombiana.

La doctoranda Karina Elizabeth Delgado Valdivieso defensarà la seva tesi doctoral que porta per títol ‘Proposta d'aplicació de l'enfocament d'educació inclusiva en institucions educatives pertanyents al districte metropolità de Quito’ el dimarts 19 de novembre.

Delgado va desenvolupar la tesi a partir de la següent incògnita: Com i fins a quin punt les institucions educatives del Districte Metropolità de Quito compleixen amb les polítiques relacionades amb la educació inclusiva?

En aquest sentit, l’educació inclusiva busca aconseguir un servei que atén a tots els estudiants sense cap discriminació per la seva condició d'origen, social, cultural i personal. El descrit analitzat com a problemàtica a l’Equador, evidència encara l'existència de nens, nenes i adolescents que no han rebut aquest servei educatiu.

Per la seva part, la doctoranda ha arribat com a mínim a dues conclusions importants. En primer lloc, defensa que l’anàlisi indica que els actors no comprenen el concepte d’educació inclusiva, un fet pel qual convé seguir apostant amb iniciatives com les dutes a terme per l’ERDISC. A banda, el nivell d’auto satisfacció alta reportat en el Districte Metropolità de Quito probablement no és el que succeeix en tot país, motiu pel qual esdevé necessari replicar aquest estudi a altres zones de Colòmbia.

Es tracta d’una tesi doctoral emmarcada dins els estudis de Doctorat d’Educació i dirigida pel Dr. Miquel Àngel Essomba. La defensa de la tesi serà dimarts 19 de novembre a les 10 h a la Sala de Graus de la Facultat de Ciències de la Educació (Edifici G6), oberta al públic.

• Enviar a un amic