Primera reunió del projecte ORACLE

03.3.2017
Projectes -

Els participants d’ORACLE assisteixen a la reunió inicial del projecte, que tindrà lloc a Sao Paulo els dies 8,9 i 10 de març.

Els dies 8,9 i 10 es durà a terme la primera trobada per iniciar formalment el projecte Observatori Regional per a la Qualitat i l’Educació Superior a Llatinoamèrica. Aquesta primera trobada tindrà lloc a la ciutat de Sao Paulo, Brasil. Ha esta organitzada localment per la Universitat Estatal Paulista (UNESP), conjuntament amb la col·laboració del grup EDO, de la Universitat Autònoma de Barcelona.

ORACLE, finançat en el marc del programa Erasmus+ Capacity Building de la Comissió Europea, està coordinat pels professors de la Universitat Autònoma de Barcelona, Joaquín Gairín i Diego Castro, i compta amb la participació de més de 160 investigadors, pertanyents a 35 universitats, 30 de les quals pertanyen a 15 països d’Amèrica Llatina, i 5 a Europa.

Concretament, les universitats que participen en el projecte son:

1.- FH JOANNEUM Gesellschaft mbH (Austria)
2.- Universidad Católica Boliviana “San Pablo” (Bolivia)
3.- Universidad Mayor, Real y Pontificia de San Francisco Xavier de Chuquisaca (Bolivia)
4.- Universidade de Brasília (Brasil)
5.- Universidade Estadual Paulista “Júlio de Mesquita Filho” (Brasil)
6.- Universidad de Talca (Chile)
7.- Universidad de Tarapacá (Chile)
8.- Universidad de Antioquía (Colombia)
9.- Universidad de Tolima (Colombia)
10.- Instituto Tecnológico de Costa Rica (Costa Rica)
11.- Universidad de Costa Rica (Costa Rica)
12.- Universidad de Cienfuegos (Cuba)
13.- Universidad de La Habana (Cuba)
14.- Aalborg Universitet (Dinamarca)
15.- Escuela Superior Politécnica del Litoral (Ecuador)
16.- Universidad Estatal del Milagro (Ecuador)
17.- Universidad de El Salvador (El Salvador)
18.- Universidad Dr.José Matías Delgado (El Salvador)
19.- Universitat Autònoma de Barcelona (España)
20.- Facultad Latinoamericana de Ciencias Sociales (Guatemala)
21.- Universidad Rafael Landívar (Guatemala)
22.- Universita’ degli Studi di Bergamo (Italia)
23.- Universidad Juárez Autónoma de Tabasco (México)
24.- Universidad Veracruzana (México)
25.- Universidad Nacional Autónoma de Nicaragua – León (Nicaragua)
26.- Universidad Nacional Autónoma de Nicaragua – Managua (Nicaragua)
27.- Universidad Especializada de las Américas (Panamá)
28.- Universidad Interamaericana de Panamá (Panamá)
29.- Universidad Central del Paraguay (Paraguay)
30.- Universidad Nacional de Asunción (Paraguay)
31.- Instituto Politécnico de Leiria (Portugal)
32.- Instituto Universitario Asociación Cristiana de Jóvenes (Uruguay)
33.- Universidad ORT Uruguay (Uruguay)
34.- Universidad de Los Andes (Venezuela)
35.- Universidad Central de Venezuela (Venezuela)

La reunió servirà com a primera presa de contacte entre tots els socis del projecte, i té per objectiu posar les bases per propiciar que el projecte avanci. Per això, la reunió es focalitzarà en dos eixos temàtics clau: la gestió interna del projecte (relacions interpersonals, responsabilitats, qüestions administratives, compromisos, WP, control distribuït-CDI-, etc.) i la preparació dels observatoris institucionals (experiències prèvies, formació i discussió sobre com ha de ser i funcionar, etc.)

Entre els objectius més importants d’ORACLE es destaquen la voluntat de generar models que permetin avaluar la qualitat universitària vinculant-la a l’equitat en l’accés, el desenvolupament i l’èxit de tots els estaments implicats, així com afavorir el desenvolupament organitzacional i la modernització de les universitats de la regió.

En breu estarà disponible la web oficial del projecte ORACLE. Per a més informació consulta:

• Enviar a un amic