Percepció dels prejudicis ètnics respecte dels estudiants Aymara

21.11.2017
Recerca -

Tesi doctoral a càrrec de David Rossi Henriquez Villaroel, sobre els estudiants a Tarapacá (Chile).

El doctorand David Henriquez va defensar la tesi doctoral amb el títol de “Percepción del prejuicio étnico hacia los estudiantes aymaras de la Universidad de Tarapacá, Arica-Chile”. La tesi doctoral ha estat dirigida pel Dr. Joaquín Gairín i pel Dr. Diego Castro, de la Universitat Autònoma de Barcelona, emmarcada dins dels estudis de Doctorat en Educació, ambdós, membres de l’EDO.

Per la seva banda, David Henriquez, tenia com a objectiu identificar els nivells de prejudici “manifest” i “sutil” als estudiants aymara i no aymara de la Universitat de Tarapacá, Arica-Chile. Per conèixer a fons de forma empírica el fenomen, va conformar una mostra de gairebé 600 estudiants.

Els resultats de la mostra, segons Henriquez, evidencien una major nivell de prejudici manifest i un menor nivell de prejudici sutil, tant pel que fa a la mostra aymara com a la mostra no aymara. En altres paraules, aquestes tendències psicològiques afecten negativament a la reproducció implícita de conflictes per mitjà de conductes excloents cap a la ètnia aymara.

La defensa va tenir lloc a la Sala de Graus de la Facultat d’Educació el 13 de novembre, el mateix dia que William Eduardo Pulido, el qual va defensar la seva tesi sobre inclusió a l’educació superior colombiana.

*En aquest sentit, convé fer referència als aymara, un poble originari de l’època precolombina que s’estén entre Bolívia, Perú i Xile.

• Enviar a un amic