Directori de la UAB

TítolPercepció de prejudicis ètnics cap a estudiants Aymaras de la Universitat de Tarapacá, Arica- Xile
Tipus de publicacióThesis
Any de publicació2017
AutorsHenriquez Villaroel, DR
Director de tesiGairín, J, Castro, D
Data de publicació11/2017
Tipus de tesiTesi
Resum

El present estudi té com a objectiu identificar els nivells de prejudici manifest i subtil en estudiants Aymara i no Aymara de la Universitat de Tarapacá, Arica-Xile. La metodologia busca conèixer empíricament el fenomen del prejudici a través de l'estudi de la mostra conformada per 593 estudiants. Per a l'anàlisi es va utilitzar la versió en espanyol de les escales de mesurament sobre prejudici subtil i manifest, adaptat i validat per al context xilè, cap a membres d'altres grups racials (Cárdenas et al, 2007). Els resultats evidencien la presència d'un major nivell de prejudici manifest i menor de prejudici subtil tant a la mostra d'ètnia Aymara com no Aymara. Aquestes tendències psicològiques negatives afavoririen la probabilitat de reproduir implícitament els conflictes per mitjà de conductes excloents cap a les ètnies Aymaras. D'acord a l'anterior, és possible extrapolar que els nostres subjectes d'estudis tenen una percepció diferent davant del grup ètnic que al seu torn, s'han caracteritzat per ser exclòs històricament.

Català