L’AGAUR concedeix el finançament pel projecte ARMIF

12.5.2018
Projectes -

L’Agència de Gestió d’Ajuts Universitaris i de Recerca ha acceptat provisionalment la concessió d'un projecte en el marc del programa per a la millora de la formació inicial de mestres (ARMIF). El títol del projecte és ‘Estratègies d'autoavaluació per a l'autoregulació d'aprenentatges i el desenvolupament professional docent’

Es tracta d'un projecte de recerca que contribueix a aportar evidències sobre la implementació de metodologies docents dirigides a la millora dels sistemes de formació inicial i permanent dels Mestres d’educació infantil i educació primària.

En aquest sentit, el projecte pretén analitzar, dissenyar, experimentar, validar i avaluar l’impacte d’estratègies d’autoavaluació de les competències professionals per a la millora de l’autoregulació dels aprenentatge dels mestres.

Partint d’aquest context, sembla fonamental consolidar un model de qualitat en la formació del professorat que fonamenti les innovacions en evidències i pràctiques docents comprovades. Per això és necessari plantejar propostes docents basades en la recerca rigorosa i aplicada, tal i com posa de manifest el Programa de millora i innovació de la formació de Mestres.

Un dels mecanismes més adients per aconseguir aquest objectiu és l’avaluació, entesa com a eix central del procés d’ensenyament-aprenentatge, en un context propici pel desenvolupament de les competències professionals.

Malgrat tot, documents elaborats al respecte, alerten d’una manca de generalització d’estratègies d’avaluació transferibles a la pràctica professional orientades cap a un augment del protagonisme de l‘alumnat en el seu procés d’aprenentatge, i amb implicacions directes sobre el seu desenvolupament professional. I és per això la necessitat de dur a terme el projecte, liderat per la professora Georgeta Ion.

• Enviar a un amic