Jaume Barrera participa en un estudi sobre educació transdisciplinar

18.5.2018
Publicacions -

Cap a un nou paradigma educatiu basat en la transdisciplinarietat i la performativitat artística.

Jaume Barrera, membre del grup EDO, juntament amb Sandra Saura-Mas i Asunción Blanco, han dut a terme l'estudi sobre l'educació transdisciplinar amb el nom de ‘Cap a un nou paradigma educatiu basat en la transdisciplinarietat i la performativitat artística’.

L'estudi que presenten en aquest article es basa en una anàlisi de les observacions crítiques de l'estat actual dels sistemes educatius predominants a través d'avaluacions d'institucions com l'Organització de les Nacions Unides per a l'Educació, la Ciència i la Cultura (UNESCO) i l'Organització per a l'Educació. Cooperació i Desenvolupament Econòmic i la lògica demanda de reforma que exigeixen.

Com a conseqüència, postulen un enfocament per a la construcció d'un paradigma educatiu basat en l'educació performativa que es basa en l'art escènic, la metodologia transdisciplinària i una revisió de la literatura especialitzada que emmarca el camp epistemològic i metodològic de l'educació en complexos i canviants configuracions.

La metodologia utilitzada és una comparació heurística en un sentit pedagògic que, basant-se la nostra anàlisi de les últimes publicacions del sistema educatiu, descriu la transferència de les característiques de l'art escènic i la metodologia transdisciplinària al model que anomenem Educació Transperformativa.

Com a resultat d'aquest model, se'ls va ocórrer una proposta per a un canvi paradigmàtic profundament arrelat que implica tot, des de la modificació de les polítiques educatives institucionals fins a les formes d'ensenyament i aprenentatge, inclòs, per descomptat, un gran desafiament: un canvi en la direcció de la investigació educativa.

  • Enviar a un amic