Gestió educativa i internacionalització

19.12.2017
Publicacions -

Dues noves publicacions a la RedAGE que parlen del futur de l’educació amb autoria de diferents col·laboradors del grup EDO. 

Dues noves publicacions han estat incloses a la base de dades de la Red de Apoyo a la Gestión Educativa (Red AGE), els coordinadors de les quals són col·laboradors del Grup EDO.

La primera és ‘Hacia un modelo educativo de calidad y transformador’, coordinada per Mario Martín Bris i Eladio Sebastián Herrero. Per poder arribar a determinar que un model educatiu és de qualitat i transformador, és necessari sempre la contribució de nombrosos elements, com per exemple les aportacions d’organismes internacionals com ONU, UNESCO, OCDE, OEI, etc. Pel mateix motiu, les directrius dels governs de cada país, les actuacions de les diferents administracions educatives, nacionals, regionals i locals, són altres de les claus per al desenvolupament adequat i sostenible de l’educació als països.

Totes aquestes decisions, internes, descentralitzades i autònomes van dibuixant un model de l’oferta educativa la qual es pot modelar amb les noves propostes psicopedagògiques, aprofitant la tecnologia al servei de la pràctica educativa i apostant pel pensament crític en els programes educatius i per una formació del professorat a tots els nivells. Aquí pots llegir la publicació sencera.

Per altra banda, també Mario Martín Bris, i en aquest cas amb la col·laboració de Mariano Jabonero Blanco, Director d’Educació de la Fundació Santillana, són els coordinadors de la publicació que porta per nom ‘Internacionalització de l’Educació a Iberoamèrica: reflexions i projeccions’, posant de relleu que la internacionalització ha esdevingut una necessitat real.

S’ha de tenir en compte que l’escenari sobre el qual treballa el text viu immers en una economia que pateix crisis cícliques severes i que pateix baixos nivells de competitivitat. A més, aquesta regió ha patit la multiplicació d’institucions d’educació superior, un fet al qual se li ha de sumar la manca de normes regulatòries i, per tant, d’homogeneïtzació. Malgrat tot, l’horitzó és esperançador, si es manté la internacionalització com a objectiu per convertir l’educació en un component regulatori i qualificador. Aquí pots comprovar les reflexions i les projeccions de la publicació.

  • Enviar a un amic