El sociòleg Manuel Castells ha estat nomenat doctor honoris causa

10.5.2017
El grup -

El Consell de Govern de la UAB investirà com a doctor honoris causa el sociòleg Manuel Castells.

Manuel Castells, catedràtic de sociologia de la Universitat Oberta de Catalunya, serà investit doctor honoris causa per la UAB. El nomenament ha estat aprovat a la reunió del Consell de Govern que ha tingut avui al Rectorat.

Castells és un referent mundial en ciències de la comunicació. Segons una classificació del Social Science Citation Index, va ser l'investigador més citat d'aquest àmbit acadèmic durant el període 2000-2015. A més de la UOC, és catedràtic de la University of Southern California, catedràtic emèrit de la Universitat de Califòrnia a Berkeley, titular d'una càtedra al Collège d'Études Mondiales de París, i ha desenvolupat la seva carrera també a la Universitat Autònoma de Madrid, al Massachusets Institute of Technology, a la Universitat d'Oxford, a la Universitat de Santa Clara, a la Universitat de Cambridge o a l'Institut Stellenbosch de Sud-àfrica, entre d'altres.

Per altra banda, la línia de recerca sobre Creació i Gestió del Coneixement promoguda per part del grup EDO-UAB se sustenta dins del paradigma sobre societat de la informació i el coneixement impulsat per Castells, on les tecnologies de la informació i de la comunicació (TIC) són considerades les facilitadores del coneixement i, en conseqüència, les principals causants del creixement de les organitzacions i les societats.

• Enviar a un amic