Directori de la UAB

TítolEl paper dels rànquings en el màrqueting que realitzen les universitats a través dels seus webs institucionals
Tipus de publicacióThesis
Any de publicació2014
AutorsMorad Abadi, O
Director de tesiTomas, M, Ion, G
Data de publicació09/2014
Tipus de tesiTreball Final de Màster
Resum

Els rànquings d'universitats han fomentat el concepte del mercat mundial d'universitats disposades en una "llista" única, a efectes comparatius, i cedint a les pressions competitives internacionals i nacionals en el sector. Tant el rànquing de recerca de la Universitat de Xangai Jiao Tong com el rànquing del Times Higher Education Supplement s'han donat a conèixer àmpliament i ja semblen tenir incentius generats a favor d'una major estratificació del sistema i la concentració d'investigadors d'elit. Els rànquings d'universitats s'han popularitzat i són més important per a les institucions acadèmiques. Aquest estudi és una anàlisi que pretén, a través d'una metodologia mixta (una combinació estudi qualitatiu i quantitatiu) inspeccionar el paper dels rànquings a través d'indicadors aplicats en el lloc web oficial de 10 universitats catalanes. Es tracta d'estudiar el paper dels rànquings en l'estratègia de màrqueting de la universitat catalana i com les universitats implementen la seva posició internacional a través de la seva pàgina web per millorar les estratègies de màrqueting. Aquesta investigació pretén reconèixer el paper important dels rànquings que s'utilitza en la pàgina web d'una universitat. Per això, s'han elaborat 3 instruments: una pauta d'anàlisi de la web, una entrevista als agents implicats en les gestions de màrqueting i un qüestionari als estudiants de tercer cicle.

Català