Directori de la UAB

TítolActituds del professorat davant la innovació curricular. El cas de la Universitat de Tarapacá
Tipus de publicacióThesis
Any de publicació2017
AutorsMeneses Riquelme, G
Director de tesiTomàs, M, Gairín, J
Data de publicació11/2017
Resum

La present investigació es va dur a terme a la Universitat de Tarapacá ubicada a la ciutat d'Arica, corresponent a la quinzena regió de Xile. Van participar professors de diferents plans de formació i directius que complien amb la condició contractual. Les dimensions que es van establir en l'estudi van correspondre a la disposició davant la innovació curricular, el canvi en la institució, estructura i funcionament, i el professor com a agent curricular de canvi. D'allí que el propòsit de la investigació va ser determinar les actituds del professorat davant la innovació curricular. Per això va ser necessari analitzar l'apreciació que tenien els professors sobre la seva disposició que manifestaven sobre el canvi per al procés d'innovació curricular, conèixer el grau de valoració que tenien els professors i directius amb relació a com s'està desenvolupant el procés i indagar sobre de les seves idees, coneixements i creences amb relació a la innovació curricular que s'està realitzant a la institució. L'estudi se sustenta en els referents teòrics sobre el canvi, els elements que configuren el procés d'innovació curricular en el context universitari, el professorat universitari i les teories de les actituds.

Català