Èxit de participació al FIETxs2017

28.6.2017
Seminaris -

Prop de 150 professionals de l'educació van participar al Fòrum Internacional d'Educació i Tecnologia realitzat a la UAB.

El passat dimarts 27 de juny es va celebrar el Fòrum Internacional d'Educació i Tecnologia a la Facultat de Ciències de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona. Sota el lema "Les tecnologies digitals en els nous escenaris d'aprenentatge" aquesta 4ª edició del FIET va comptar amb la participació de docents d'arreu de Catalunya i de països llatinoamericans.

L'organització de l'acte va estar a càrrec del grup EDO de la Universitat Autònoma de Barcelona juntament amb la col·laboració de la Universitat de Barcelona, la Universitat la de Girona, la Universitat la de Lleida, la Universitat la de Vic, la Universitat Oberta de Catalunya, la Universitat Ramon Llull i la Universitat Rovira i Virgili.

La jornada va comptar amb les intervencions de professionals com l'arquitecte Eduard Balcells on va parlar entre altres aspectes de la personalització de la distribució dels espais en un projecte d'escola Waldorf. El Fundador d'Infonomia Alfons Cornella també va dur a terme una conferència a la tarda, que va afirmar que haurem de donar-li la volta al sistema educatiu per convertir-lo en un sistema per incrementar les habilitats humanes. "Hem de potenciar les habilitats que ens diferencien de les màquines", va afirmar.

Per altra banda, van tenir lloc simposis simultanis sobre l'avaluació en el camp de l'aprenentatge, les darreres aportacions de les neurociències aplicades a l'educació i sobre l'aplicació educativa de les tecnologies emergents amb propostes per a la seva integració didàctica.

A més a més a la tarda es van exposar diferents projectes en el racó de comunicacions en els següents àmbits: centres educatius i la tecnologia, espais virtuals, formació de mestres i recursos tecnològics. L'acte va finalitzar amb la intervenció del Degà de la Facultat de Ciències de l'Educació de la UAB, Joaquín Gairín i de la doctora Mercè Gisbert de la Universitat Rovira i Virgili, que van agrair l'assistència i van passar el testimoni del FIETxs2018 a la Universitat Ramon Llull.

• Enviar a un amic